Wat willen we bereiken?
We willen dat het vertrouwen in de overheid groeit. De kwaliteit van onze dienstverlening is één van de grootste factoren die bepaalt hoe de inwoner de overheid ervaart. Door onze dienstverlening te verbeteren kunnen we het vertrouwen van inwoners beïnvloeden. We verbeteren onze dienstverlening door inwonergericht te werken en Lingewaardige service te bieden. Dit betekent:
- zorgen voor toegankelijke dienstverlening en duidelijke communicatie
- kaders bieden en ook ruimte maken voor maatwerk
- continu leren en aansluiten op de behoeften van de inwoner
We willen een betrouwbare en sterke partner in de regio zijn. Als Lingewaard kunnen we niet alles alleen. Bij grensoverstijgende opgaven, complexiteit of schaalvoordelen zoeken we de samenwerking graag op. Belangrijk daarbij is dat we grip houden op de samenwerking.
Onze doelen zijn:
1. Betrokkenheid inwoners
2. Toegankelijke dienstverlening
3. Efficiënte en effectieve samenwerking
Indicator | Meetbaar resultaat | W2023 | B2024 | B2025 | B2028 |
---|---|---|---|---|---|
Klantwaardering
| Gemiddeld rapportcijfer | 8,2 | 7,6 | 8,0 | 8,0 |
Gemiddelde wachttijd aan de balie | Percentage balieklanten | 92% | 93% | 93% | 90% |
* We scoren op dit ogenblik gunstiger. We gaan meer aanvraagmogelijkheden via de website meten. We weten nog niet hoe daarop gescoord zal worden. Daarom begroten we behoudend.
** Vanaf 2024 merken we de effecten van de nieuwe cyclus die is ontstaan door invoering van de langere geldigheidsduur van paspoorten en identiteitskaarten. Deze piek duurt tot 2029. Door verdergaande digitalisering, kanaalsturing (komt een vraag digitaal, via telefoon of aan de balie binnen) en door vroegtijdige informatieverstrekking kunnen we de wachttijden aan de balie stabiel houden.