2. Verkeer, vervoer en waterstaat

Wat gaan we doen in 2025?

Met onze infrastructurele projecten werken we integraal aan onze doelen.

  • We voeren de volgende verkeersprojecten vanuit het Maatregelenprogramma GMP-plus uit:
    • Realisatie vrijliggende fietspaden rotonde Stadswal-Huismanstraat (Huissen).
    • Reconstructie Bredestraat-zuid (Huissen).
  • We bereiden de volgende projecten vanuit het Maatregelenprogramma GMP-plus voor:
    • Rotonde Van der Mondeweg (Haalderen), inclusief aansluiting Hof van Klein Baal.
    • Reconstructie Bredestraat-noord (Huissen).
    • Groot onderhoud Bochten Karstraat (Huissen).
    • Reconstructie Huismanstraat (Huissen).
    • Reconstructie Papenstraat (Bemmel).
  • We nemen besluiten over eventuele vervolgstappen naar aanleiding van de resultaten van de verkeersstudie bedrijventerrein Pannenhuis, de verkeersstudie fietsroute Hortensialaan, de verkenning naar de weginrichting van de Polseweg en de vormgeving van het kruispunt Karstraat-Stadswal-Polseweg-Gochsestraat (Huissen).
  • In 2025 zijn/gaan we, in combinatie met groot onderhoud en rioolwerkzaamheden, aan de slag met de voorbereiding en uitvoering van de volgende infrastructurele projecten:
    • Rioolvervanging Gochsestraat (Huissen).
    • Project Fietsvoorzieningen De Plak (Bemmel).
    • Reconstructie Karstraat (Bemmel), tussen Deellaan een Kazematten (Bemmel).
    • Reconstructie Vossenhol (Bemmel).
    • Groot onderhoud Stadsdam-Looveer (Huissen).
    • Aanpak kruispunt Loostraat-Keizersallee-Heirweg (Huissen).
  • We breiden de openbare laadinfrastructuur voor elektrische auto’s uit.
  • We voeren een parkeeronderzoek uit in het centrum van Bemmel.
  • We actualiseren het Maatregelenprogramma GMP-plus voor de jaren na 2025.
  • Samen met de Groene Metropoolregio werken we aan:
  • Een plan voor een snelle fietsroute tussen Huissen-centrum en Arnhem-Zuid.
  • Mobiliteitsmaatregelen die voortkomen uit de studie Gebiedsaanpak A325-N325.
  • Een Mobiliteitspakket A15-A12 met maatregelen, mocht het project ViA15 niet doorgaan of fors worden vertraagd in de realisatie.
Deze pagina is gebouwd op 10/02/2024 18:27:03 met de export van 10/02/2024 18:24:10